Lavendos branding resa

2017 började jag fundera på hur Lavendo såg ut på socialamedier, web, trycksaker m.m. Hur såg man på Lavendo utifrån? Jag såg ingen röd tråd. Stilarna var lite olika och hur mycket jag än försökte så fick jag inte det att se proffsigt ut. Jag bestämde mig för att titta på branding för företaget. Jag tog hjälp av Malin som är expert på detta område. Hon tog fram ett branding dokument där färg, form och text bestämdes som andades Lavendo. Det blev precis så bra som jag hade tänkt mig. Fördelen med att göra detta arbete är att det blir enklare att skapa en tydligare kommunikation med kunder och andra intressenter. Lavendo ser idag mycket professionellare än när jag startade bolaget. Vi har fortfarande mycket att göra och vi kommer fortsätta detta arbete. En helt ny uppgift som jag tidigare inte har varit inblandad i. Det är fantastiskt roligt att få göra detta och se sitt bolag bli precis så där som jag drömde om för 2 år sedan.

Nu dags för sushi lunch med bästa kollegorna. Sen lite ledighet i helgen. Kommer att behöva jobba lite på kvällstid i helgen. Leverans till en viktig kund på måndag.  Konsultlivet det bästa som finns.

Ett svar på ”Lavendos branding resa”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *